به گزارش قدس آنلاین، عباس پناه افزود: اولویت کنونی شرکت آزادراه مشهد- چناران- قوچان، تکمیل همین قطعه یعنی بخش دوم آن است، مشروط به آنکه مشکل تامین اعتبار برای طرح پیش نیاید.
وی گفت: با تکمیل این قطعه که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد، خودروهایی که از طریق این آزادراه از سمت چناران قصد عبور از مشهد را دارند می توانند بدون ورود به این کلانشهر، از طریق کنارگذرشمالی مشهد ادامه مسیر دهند، که تردد در مسیر عکس آن نیز میسر خواهد بود.
رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: تاکنون کار ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که البته روند پیشرفت پروژه از ۲ ماه قبل شتاب بیشتری گرفته است.
پناه گفت: در بخش تملک زمین برای اجرای پروژه در قطعه نخست با مشکل مواجه شده ایم و بخشهای دولتی و اوقاف در این خصوص مقاومت میکنند، همچنین پروژه معارضاتی با ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و شرکت پدیده شاندیز دارد اما پیگیری های جدید برای رفع مساله تملک زمین صورت گرفته است.
رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان افزود: تا ۲ ماه قبل حدود ۵۰ درصد زمین مورد نیاز پروژه تملک شده بود اما در ۲ ماه اخیر ۱۵ درصد دیگر به این زمین ها افزوده شده و در عمل ۶۵ درصد زمین پروژه تملک شده است.
آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح برای رفت و آمد خودروها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.
تاکنون ۲ آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.
منبع: ایرنا
انتهای خبر/
نظر شما